Dostępność organizacyjna to rozwiązania normalizacyjne, które powinieneś opracować w celu zapewnienia dostępności do świadczonych przez siebie usług medycznych osobom ze szczególnymi potrzebami.
Częścią świadczonych usług w Podstawowej Opiece Zdrowotnej są wizyty domowe. Odpowiednia organizacja pracy pozwala na postawienie diagnozy już podczas pierwszej wizyty. W ramach komponentu organizacyjnego możesz wnioskować o zakup np. EKG i USG aby wykorzystywać je na wizytach domowych, oraz całego pomocniczego sprzętu który jest Tobie niezbędny poza przychodnią. Zaliczamy do niego laptopy, holtery BP i EKG i pozostałe urządzenia służące rejestracji EMR pacjenta poza Twoim POZ. Wszystko po to aby zmaksymalizować użyteczność wizyt domowych dla pacjentów.
Do dyspozycji w ramach tego zadania jest ponadto opracowanie procedur obsługi osoby z niepełnosprawnością, kwalifikacji wizyt domowych, telewizyt, jak równiez przeszkolenie i zatrudnienie w czasie trwania projektu asystenta osoby z niepełnosprawnością. Celem jest standaryzacja i ułatwienie pracy Twojemu personelowi.